Najlepsze do miasta i w teren. Rowery crossowe dedykowane są osobom poszukującym roweru stanowiącego połączenie roweru trekkingowego i roweru górskiego. Rower crossowy znajdziemy zarówno w wersji damskiej z lekko opuszczoną ramą i męskiej z wyżej położoną rurą ramy. Rowerem crossowym pokonamy każdy teren – zarówno miejskie przestrzenie, jak i malownicze leśne tereny. Opony roweru crossowego pozwalają na lekką i przyjemną jazdę po asfalcie, świetnie sprawdzają się także na szutrowych drogach.
Rowery crossowe to jedne z najbardziej wszechstronnych typów rowerów na rynku. ‘Cross’ z angielskiego to krzyżówka, a więc rower crossowy to uniwersalne połączenie ze sobą cech szybkiego roweru trekkingowego i roweru górskiego w jednej konstrukcji. Wynikiem takiego połączenia jest lekki, szybki rower, który sprawdzi się podczas jazdy na równym jak dywan asfalcie, a także poradzi sobie podczas wyjazdów w teren.
Panuje przekonanie, że rower crossowy to najbardziej wszechstronny model jednośladów. Doskonale sprawdzi się podczas jazdy trasami rowerowymi w mieście, leśnymi ścieżkami, a także łagodnymi szlakami turystycznymi.
Rama
Podobnie jak w innych typach rowerów rozróżniamy rowery crossowe męskie i rowery crossowe damskie. Różnią się konstrukcją ramy. Męskie rowery crossowe są to rowery o klasycznym kształcie z poziomą górną rurą w konstrukcji swojej ramy. Damskie rowery crossowe wyposażone są w obniżone ramy, mające ułatwiać wchodzenie i schodzenie z roweru. Geometria ramy została skonstruowana tak, aby podczas jazdy rowerem crossowym przyjmować wygodną, wyprostowaną sylwetkę, która nie będzie powodowała znacznego obciążenia kręgosłupa, nadgarstków czy też przedramion. Jest to bardzo ważne podczas kilkugodzinnych podróży. Rowery typu cross lepiej sprawdzają się podczas dłuższych wycieczek, w których ważna jest prędkość, a także szybka i sprawna jazda. Rowery crossowe można zaliczyć do kategorii rowerów rekreacyjno-sportowych. Rama w crossach jest lżejsza niż w przypadku popularnych górali. Niższa waga umożliwia łatwiejsze wnoszenie roweru po schodach, gdy musimy schować go do mieszkania czy też znieść do piwnicy.
Z racji tego, że rower crossowy jest rowerem dość surowym jeśli chodzi o dodatkowy osprzęt, producenci skonstruowali ramę tak, aby dzięki otworom montażowym można było go doposażyć w dodatkowe elementy takie jak: bagażnik mogący służyć do przewozu lekkich bagażów, czy też niezbędnego wyposażenia jak pompka, lub też błotniki – chroniące nasze ciało przed pochlapaniem jazdą na mokrej nawierzchni. Planując dłuższą wycieczkę crossem warto też doposażyć crossa w uchwyt oraz sam bidon – szybko ugasisz pragnienie podczas jazdy rowerem w upalne dni.
Koła
Rower crossowy najczęściej jest wyposażony w 28-calowe koła. Na tych kołach rozwiniesz wysokie prędkości przy gwarancji zachowania wysokiej stabilizacji, co jest ważne przy jeździe na terenach bardziej wymagających jak miejskie ścieżki rowerowe. Ich główną cechą jest wytrzymałość, dzięki czemu pokonasz tysiące kilometrów bez obawy o rozcentrowanie koła czy uszkodzenia mechaniczne.
Opony
Najczęściej montowanymi oponami w rowerach crossowych są opony o szerokości 35-45mm. Opony dość szerokie gwarantujące dużą przyczepność, a co za tym idzie stabilizację podczas jazdy. Bieżniki w crossach to przeważnie szybkie, lekko ‘jeżdżące’ po asfalcie modele opon, a przy tym dość ‘agresywne’ aby poradziły sobie w trudniejszym terenie, jakim mogą okazać się szutrowe drogi czy też lasy. Jak w przypadku innych rowerów, użytkownicy mają możliwość montażu wyższych i szerszych opon, tak aby zmieściły się one w widelcu.
Amortyzacja
Rowery crossowe już w fazie produkcji standardowo są wyposażone w przedni amortyzator. Jednym z aspektów, które należy wziąć pod uwagę przy wyborze roweru crossowego jest to czy nasz rower posiada widelec ze sprężyną powietrzną, którego największą zaletą jest możliwość dostosowania ciśnienia amortyzatora, a tym samym ustawienie twardości amortyzatorów i dopasowanie ich pod wagę konkretnego użytkownika, tak aby nie były one za twarde lub nie dobijały przy cięższym użytkowniku. Dzięki temu nasze ciało nie będzie musiało ciągle pracować podczas jazdy na wybojach. Warto by było dopasować rower do terenu, na którym będzie głównie jeździł najczęściej. Dla zobrazowania rower z przednim amortyzatorem pozwala na komfortową jazdę nawet po nierównym terenie.
Ostatnimi czasy na popularności zyskują również siodełka z amortyzowaną sztycą, znacząco podnosząca komfort naszej jazdy rowerem crossowym.
Osprzęt
Standardowo na wyposażeniu crossów znajdziemy napędy o szerokiej rozpiętości przełożeń – domyślnie 2-3 blaty z przodu oraz najczęściej 7-11 zębatek z tyłu. Daje to nam gwarancję, że przełożeń wystarczy na szybką jazdę po asfalcie jak i łatwiejsze pokonywanie wzniesień.
Jak łatwo zauważyć rower crossowy znakomicie sprawdzi się podczas przejażdżek rowerowych na drogach szutrowych, nieco bardziej wymagających drogach leśnych, polnych czy w mieście po asfaltowych. Można powiedzieć, że jest to uniwersalny rower, bo przy doposażeniu go w m.in. błotniki czy oświetlenie świetnie będzie nam służył jako sprawdzony rower miejski.
Jeśli szukasz roweru, który będzie towarzyszył Ci podczas weekendowych wycieczek, a jednocześnie miałby pełnić funkcję roweru do jazdy codziennej warto swoją uwagę skierować na rower typu cross. Podczas jazdy za miastem cross zyskuje przewagę dzięki swojej niższej wadze względem rowerów trekkingowych. Przekłada się to na pokonywany dystans przy takim samym nakładzie sił.
Pozwól sobie skontaktować się z naszym sklepem, pomożemy Tobie dokonać wyboru najlepszego roweru crossowego. Jesteśmy do twojej dyspozycji poprzez drogę elektroniczną jak i telefoniczną. Nasz salon wyróżnia się dużym wyborem najlepszych rowerów crossowych, z pewnością znajdziesz tutaj coś dla siebie. Nasi serwisanci i sprzedawcy z ogromną przyjemnością Ci doradzą i podpowiedzą, tak abyś wybrał niezawodny rower crossowy, służący Ci na lata.